• בית
  • אודות
  • בלוג
  • צור קשר
  • פרסם אצלנו
  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
  • Instagram
  • התחבר
  • הרשמה
ישראדרון – פורטל הרחפנים של ישראל
  • דף הבית
  • חדשות
    • רחפנים בתעשייה
    • סקירות ומוצרים חדשים
  • השירותים שלנו
    • קורסים ורישוי מטיס
    • ייעוץ בתחום
    • מוצרים ומערכות רחפנים
    • הרצאות
  • מידע למטיס
    • רגולציה
    • פינת הידע
  • דף הבית
  • חדשות
    • רחפנים בתעשייה
    • סקירות ומוצרים חדשים
  • השירותים שלנו
    • קורסים ורישוי מטיס
    • ייעוץ בתחום
    • מוצרים ומערכות רחפנים
    • הרצאות
  • מידע למטיס
    • רגולציה
    • פינת הידע
ישראדרון – פורטל הרחפנים של ישראל
  • דף הבית
  • חדשות
    • רחפנים בתעשייה
    • סקירות ומוצרים חדשים
  • השירותים שלנו
    • קורסים ורישוי מטיס
    • ייעוץ בתחום
    • מוצרים ומערכות רחפנים
    • הרצאות
  • מידע למטיס
    • רגולציה
    • פינת הידע
  • דף הבית
  • חדשות
    • רחפנים בתעשייה
    • סקירות ומוצרים חדשים
  • השירותים שלנו
    • קורסים ורישוי מטיס
    • ייעוץ בתחום
    • מוצרים ומערכות רחפנים
    • הרצאות
  • מידע למטיס
    • רגולציה
    • פינת הידע
ראשי » בלוג » נורווגיה עם רחפן – חלק ראשון

נורווגיה עם רחפן – חלק ראשון

עמי הרוניאן 20 ביולי 2017 16:36 אין תגובות

נורווגיה עם רחפן – חלק ראשון.

כמה נקודות חשובות לפני הכתבה:
• נורווגיה היא מדינה קשה להטסה, רחפנים קטנים כמו ספארק\בריז וכדומה לא יהיה מומלץ להטיס שם (רק קרוב למפעיל).
• מטיס לא מנוסה שלא מסוגל להטיס רחפן ללא GPS בקצה מרחק הראיה עלול לאבד שם את הרחפן.
• לא מומלץ להטיס מחוץ לתווך הראיה (ראה סעיף הבא) ומאוד מומלץ לא לנסות לבדוק את יכולת הרחפן.
• בחודשי הקיץ לרוב ציפורי המים (שחפים, שלצדפים וכדומה) יש גוזלים והם מגוננים עליהם, רחפן בקירבת מקום יכול להתפרש אצלם כסכנה והם יתקפו אותו כלהקה שלמה ולא בבודדים.
• מומלץ לתכנן את הדברים שרוצים לצלם עוד לפני ההמראה, אם רוצים לרוקן את הבטריה אז מומלץ לעשות זאת בקירבת המפעיל, מזג האוויר והסכנות בילתי צפויות ולכן מומלץ לתכנן את הזמן לא לפי הבטריה אלה לפי השוטים שרוצים לצלם.
• עקב המיקום הגאוגרפי, הסביבה וההרים הסובבים יתכנו איבודי GPS לזמנים קצרים.
• כמו מזג האוויר, גם זירמי האוויר בנורווגיה הפכפכים, יתכן שעל הקרקע לא תהיה רוח בלבד אך יהיו הרבה מאוד זרמים חזקים מספר מטרים מעל, כך גם באיזורי מצוקים, קחו רחפן שיהיה מסוגל להתמודד עם רוח מתפרצת ריגעית.
• הרים מסויימים וסלעים מסויימים מכילים שם ברזל בכמות מאוד גבוהה שעלולה לשבש את המערכות על הרחפן, לפני שאתם מתרחקים איתו – תעשו סיבוב קצר של כחצי דקה-דקה (10-20 מטר ממכם בגובה של כ20 מטר) ותראו שאין השפעה.
• טראקר לא יעזור פה, גם אם תדעו לרוב איפה הרחפן לא תהיה גישה אליו ברוב המקומות.
• לא בטוחים שהמזג אוויר מספיק טוב להטיס? אל תטיסו!
• אין לכם הרבה ניסיון בהטסה ויציאה ממצבים בעייתיים? אל תקחו רחפן לשם!
• 5 ק”מ מרחק חובה מכל שדה תעופה או מנחת מסוקים.
• המראה ממעבורת\ספינה דורשת אישור מהקברניט (ולא מומלצת בכלל).
• מומלץ (ובגדר חובה) להגיע עם חלקי חילוף, 2 או יותר בטריות, מטען לרכב ומספר כרטיסי זיכרון או מחשב לגבות אחרי כל הטסה את החומר שצולם.

הרבה מכרים שואלים אותי “שוב לנורווגיה? שוב לצפון אפור עם מזג אוויר של חורף גם בקיץ? למה לא תנפוש באיזה קלאב במדינה ים תיכונית?”
אז נכון, לעיתים גם אני חושב על חופשה של בטן גב ואז אני מסתכל על תמונות מטיולים קודמים בנורווגיה והמחשבה מתפוגגת כלא היתה….
בסה”כ 3 טיולים עשיתי במדינה המדהימה הזאת ועדיין יש טעם לעוד….

והופ – שוב הקדמה!
הסיפור שלי עם נורווגיה החל בשירות הצבאי (בערך בשנת 2000), ידידה ששירתה בבסיס אחר זרקה את השם “נורווגיה” כשחשבנו על טיול לאחר הצבא, שנינו לא ידענו בכלל מה שיש שם ותמונה אחת שהצלחנו להשיג ברשת הצבאית שהיתה עוד בחיתוליה השאירה בנו רושם חזק.
כשהגעתי לבקו”ם להשתחרר, כמעט כל מי שהיה שם התרגש לקראת הטיול שלו בהודו או בתאילנד, כששאלו לאן אני טס ועניתי “סקנדינביה, עם דגש על נורווגיה” אנשים הסתכלו עלי כאילו צריך לאשפז אותי, הרוב שאלו “מה יש שם בכלל?” – “פיורדים” עניתי וניכר היה לראות את חוסר ההבנה בפניהם, “נופים מטורפים וטבע אימתני” ניסיתי להסביר אבל לרוב זה הסתכם במשפט ש”אירופה יקרה לי, אני מעדיף\ה משהו זול וכל החברים שלי גם טסו לשם”.
אני חייב לציין, את רוב המידע על נורווגיה כמעט ולא היה לי לפני הביקור הראשון שלי ב2003, פה תמונה מהרשת, שם תמונה וקצת הסבר ברשת או במדריך טיולים שרכשתי אבל לא באמת כמות מידע ותמונות כמו שהיתה באותה תקופה לגבי תאילנד או הודו, ששם, כבר היו שלטים בעברית….

ואז הבום היכה בי חזק….

נורווגיה מהרחפן – 2017.

ישראדרון – נורווגיה מהאווירכתב ישראדרון, מיקו, היה בנורווגיה עם רחפן, מעל ל6000 ק”מ של נופים מטורפים וטבע מדהים בשביל כתבה מצולמת.
הוא הכין לכם טעימה קטנה בזמן שהוא שוקד על כתיבתה…..

Posted by ‎Isradrone – ישראדרון פורטל הרחפנים של ישראל‎ on Saturday, July 15, 2017

את הדרך לצפון נורווגיה עשיתי ברכבת לילה (מעיין מלון\אכסניה על גלגלים) שיצאה מסטוקהולם (שוודיה) לנרוויק שבנורוגיה, למעשה, התעוררתי מהשמש החזקה וכבר התחלתי להתלבש כשראיתי על השעון “03:00″….
את היום הבא גם העברתי ברכבת אבל לאט לאט הנופים החלו להשתנות, יותר הררי, יותר אגמים, מפלים ונהרות, שלג על פסגות ההרים.
הרכבת עצמה החלה לטפס לאט לאט לאיזור שהוא סוג של רכס הרים מושלג, בשביל מסויים צוות הרכבת כרז שאנחנו עומדים לחצות את קו רוחב 66 מעלות ולהיות ב”חוג הקוטב הצפוני”.
קצת אחרי הרכס החלו לצוץ עיירות ציוריות לצידי פיורדים ענקיים שלבחור ישראלי שהרגע סיים צבא ולא ראה נופים כאלה מימיו זה השאיר את הפה פעור ויתכן שאף היתה קצת רטיבות בעיניים לנוכח הנוף המרהיב הזה.

הנוף מתחיל להתגלות...
הנוף מתחיל להתגלות…
צפונית לטרומסו
צפונית לטרומסו

מפה אני רץ כ10 שנים קדימה (קצת יותר, 2014), בשעה שכבר הייתי בתוך התחביב, אחרי הרבה טיולים ברחבי העולם (בעיקר מטעם העבודה) החלטתי שאני חייב לחזור שוב לנורווגיה אך הפעם עם רחפן בשביל היכולת לצלם קצת מנקודת מבט שונה או דברים שללא רחפן אי אפשר לראות.
את הטיול השני (2015), כאדם שכבר עשה כמה טיולי תרמילאים הבנתי שהדרך היחידה שאני באמת יכול לראות, להנות ולצלם את נורווגיה היא עם רכב צמוד ולא בתחבורה ציבורית או טרמפים שעלולים לבזבז זמן שכיום הוא מצרך יקר ולא כלכך זמין.
הטיול החל מהעיר Kiel (קיל) בגרמניה, אולי היום רלוונטית מתמיד בעיקר כי רציף המעבורת לנורווגיה הוא צמוד למפעל של TyssenKrup , ששם מייצרים צוללות וכלי שייט.
השייט נמשך כ20 שעות, המעבורת היא למעשה בית מלון צף, זאת למעשה ספינת טיולים עם מקום עצום לקחת רכבים, משאיות ושאר כלי רכב\מטען.
ישנם כמה סוגים של חדרים שם ובכמה קטגוריות מחיר.

החדר במעבורת
החדר במעבורת

המחיר להלוך ושוב לרכב + זוג עם חדר שצופה על שדרת הקניות בתוך האוניה זה כ900 יורו, לא זול אבל לא מגביל כמו טיסה וכמישהו שמתגורר בגרמניה, אני לא צריך להשכיר רכב בנורווגיה (הכרטיסים לספינה נקנו כחודש וחצי לפני, יתכן שברכישה מוקדמת הרבה יותר ניתן להשיג עוד אופציות של חדרים במחיר יותר נמוך).
לטיול עצמו לא היתה הכנה מעבר להעמסת הרכב באוכל, אוהל וציוד קאמפינג נוסף, בסה”כ היה דף ועליו רישום מקומות מומלצים.

בנורווגיה הכל דינאמי, לצערי גם המזג אוויר ולכן יהיה קשה לבנות על תאריכים מסויימים מראש בידיעה שבהם יהיו הימים הכי חמים וללא גשם או רוח, ככה שמי שמגיע עם רחפן עלול למצוא את עצמו בלוקיישן הכי מושלם להטסה אך עם מזג אוויר שלא מאפשר זאת.
בנוסף לזה, נורווגיה היא מדינה גדולה מאוד עם כמות תושבים מאוד קטנה (כ5.5 מיליון) שרובה מתרכזת באיזור הדרומי בעיקר וכל עיר גדולה מרוחקת מאוד מהעיר הגדולה הבאה, בניגוד לשאר ארצות אירופה וגרמניה בראש, פה מהירות הנסיעה תהיה מאוד נמוכה, באיזור אוסלו יש יחסית כבישים מהירים טובים שניתן לנסוע עד ל130 קמ”ש לפי החוק, כל שאר הכבישים יהיו בהגבלה ל80 קמ”ש אבל למעשה הממוצא יהיה יותר קרוב ל50-60 קמ”ש, לנהג המיומן, גם הישראלי וגם האירופאי, הכבישים האלה יהיו כבישים “קשים” לנהיגה ויש לנהוג שם בריכוז מוחלט, הכבישים לרוב יהיו עם נתיב אחד לכל כיוון ובהרים אף נתיב אחד משותף ל2 הכיוונים עם הרחבה מידי פעם בשביל מתן מעבר לרכבים, כל פעם ההרחבה בצד אחד של הכביש.
מאחר וכמות האנשים מחוץ לערים הגדולות הוא נמוך כך גם התנועה על הכבישים דלילה ובגלל זה יש השקעה מועטת יותר באוטוסטרדות אלה רק בכבישים צרים ומפותלים, אז דבר חשוב שצריך לקחת בחשבון – נסיעה בנורווגיה לוקחת זמן, גם בגלל שעוצרים הרבה פעמים (יש הרבה מקומות עצירה עם שירותים) לראות את הנוף ולעיתים אף לעשות מסלול הליכה קצר (יכול להיות בין 20 דקות לעד כ3 שעות) וגם בגלל שהדרכים מפותלות והנסיעה איטית מאוד.

המחירים בנורווגיה יקרים מאוד ביחס לשאר אירופה אך יחסית סבירים למטייל שמגיע מישראל, אלכוהול מפוקח פה ע”י הממשלה בצורה קפדנית ולכן לא יהיה ניתן למצוא בקלות אלכוהול (בירה ויין יש בסופר אך גם בפיקוח) והמחיר גם יהיה מאוד גבוה.

המשך – בקרוב!

תגובות:

עמי הרוניאן |להציג את כל הפוסטים של עמי הרוניאן

כינוי: "מיקו"
הייטקיסט, גיטריסט ורחפניסט.
דרכו בתחום הRC החלה עוד כשהיה ילד קטן מאוד שהיה בוכה כל פעם שאחיו הגדול היה מפעיל את מנועי הNitro של טיסניו בתוך הבית. לאט לאט הגיע לתחום דרך אחיו שיש לו אוצרות מכל הבא ליד, לאוויר, לים וליבשה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

כתבות אחרונות
  • שדה התעופה במוסקט (עומאן) הצטייד במערכת מתקדמת לגילוי רחפנים
  • הכירו את 7 הרחפנים הכי טובים לילדים לשנת 2019
  • בפעם השנייה בתוך יומיים: החות’ים תקפו נמל תעופה בסעודיה
  • מערכת ההגנה האווירית בסעודיה יירטה שני רחפנים ששיגרו המורדים החות’ים
  • אמזון חשפה רחפן משלוחים ייחודי – תשיק בקרוב משלוחים מעופפים
תנו לנו לייק
פוסטים אחרונים
  • שדה התעופה במוסקט (עומאן) הצטייד במערכת מתקדמת לגילוי רחפנים
  • הכירו את 7 הרחפנים הכי טובים לילדים לשנת 2019
  • בפעם השנייה בתוך יומיים: החות’ים תקפו נמל תעופה בסעודיה
  • מערכת ההגנה האווירית בסעודיה יירטה שני רחפנים ששיגרו המורדים החות’ים
  • אמזון חשפה רחפן משלוחים ייחודי – תשיק בקרוב משלוחים מעופפים
עמודים באתר
  • דף הבית
  • חדשות
    • רחפנים בתעשייה
    • סקירות ומוצרים חדשים
  • השירותים שלנו
    • קורסים ורישוי מטיס
    • ייעוץ בתחום
    • מוצרים ומערכות רחפנים
    • הרצאות
  • מידע למטיס
    • רגולציה
    • פינת הידע
הירשמו לניוזלטר
תקנון האתר
תקנון אתר
Isradrone | כל הזכויות שמורות 2016 ©
Translate »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס